Zorgzuster Nederland
Vliegveldweg 196
6199 AD Maastricht-Airport
Nederland
T +31 (0)43 711 21 00

Vertrouwenspersoon
vertrouwenspersoon@zorgzuster.nl
0437112100

Klachtenregeling

Zorgzuster bemiddelt tussen zelfstandige zorgverleners en zorgvragers. Zorgzuster vindt het belangrijk dat goede zorg wordt verleend en dat zorgvragers en zelfstandige zorgverleners tevreden zijn over de zorgverleningsrelatie. Ook is het belangrijk dat zowel zorgvragers als zorgverleners tevreden zijn over de diensten die Zorgzuster aanbiedt. Als u over de gang van zaken niet tevreden bent, biedt de klachtenregeling van Zorgzuster (gebaseerd op de betreffende wet- en regelgeving) de gelegenheid een oplossing hiervoor te vinden. Deze regeling wordt hieronder besproken.

Waarover kan ik klagen
U kunt over verschillende aspecten klagen. Een klacht gaat niet per definitie over een fout in de verpleging of verzorging. Een klacht kan ook gaan over de manier waarop u benaderd of bejegend wordt door de zorgverlener. Ook in het contact met of de dienstverlening  door Zorgzuster kan iets mis gaan. De aard en de ernst van de klachten kunnen erg verschillen.

Belangrijk is het verschil te erkennen tussen klachten over de zorgverlening of zorgverlener en de klachten over de dienstverlening van Zorgzuster.

De Klachtenregeling die hier beschreven staat gaat specifiek over klachten over de dienstverlening van Zorgzuster.

Wie kan een klacht indienen
In de meeste gevallen kunt u zelf uw klacht indienen. Indien u hier toe niet in staat bent, kan iemand anders namens u de klacht indienen (familie of andere naasten). Ook kunt u een klacht indienen namens een naaste die is overleden.

Waar kan ik klagen
U kunt uw klacht via diverse kanalen bij Zorgzuster kenbaar maken. Klik hier om uw klacht in te vullen op het speciaal hiervoor ontworpen klachtenformulier. Daarnaast is het mogelijk uw klacht via e-mail of post aan ons toe te sturen. Mocht u liever uw klacht telefonisch bij Zorgzuster willen indienen dan is dat ook mogelijk. We stellen dan uw klacht op papier vast en overleggen dit met u.

Klachtenregeling zelfstandige zorgverlener
Daarnaast kan het mogelijk zijn dat u een klacht heeft over de zorgverlening door de zelfstandige zorgverlener of over de zelfstandige zorgverlener zelf. In dat geval kunt u terecht bij de klachtenregeling waarbij de betreffende zorgverlener aangesloten is. Volgens de wet- en regelgeving is iedere zelfstandige zorgverlener aangesloten bij een klachtenregeling bestaande uit een klachtenfunctionaris en een geschilleninstantie. Iedere zelfstandige zorgverlener die via Zorgzuster bemiddeld wordt is aangesloten bij een onafhankelijke klachtenregeling.

Vertrouwenspersoon Zorgzuster Nederland
Als u vragen heeft over de klachtenregeling of u weet niet goed waar u met uw klacht terecht kunt, kunt u altijd geheel vrijblijvend en vertrouwelijk contact op nemen met de vertrouwenspersoon van Zorgzuster Nederland.

Contactgegevens Zorgzuster Nederland
Vliegveldweg 196
6199 AD Maastricht-Airport

Contactgegevens vertrouwenspersoon
vertrouwenspersoon@zorgzuster.nl
0437112100

 

Zorgvrager Nieuws

  • Heeft u een Volledig of Modulair Pakket Thuis?
    Zit u in de Wet Langdurige Zorg? En maakt u gebruik van het VPT of MPT? Dan is Zorgzuster wellicht interessant voor u.
    Lees meer »

ZZP’er Nieuws

Algemeen Nieuws

  • BeLeef! Zorgzuster
    Op 18 november organiseert Zorgzuster 'BeLeef! Zorgzuster', speciaal voor alle ZZP'ers die bij Zorgzuster aangesloten zijn!
    Lees meer »